محکومیت تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای شهرک‌سازی در کرانه‌باختری توسط انگلیس

پایگاه اینترنتی رسمی دولت انگلیس، طرح‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.

این پایگاه اینترنتی نوشت، «مارک فیلد» معاون غرب‌آسیای دولت انگلیس بیان داشت: «بریتانیا قویاً اظهارات مقامات اسرائیلی در روز ۵ آوریل مبنی بر برنامه‌ریزی و پیشنهاد شهرک‌سازی بیشتر تا کرانه باختری را محکوم می‌کند».

او نوشت: «این موضوع در پی اعلام ماه دسامبر برای [احداث] بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی است. شهرک‌سازی‌ها طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و قابلیت حیات فیزیکی [یافتن] راه‌حل بین دو کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد».

فیلد تأکید کرد: «از اسرائیل می‌خواهم چنین عمل غیرسازنده‌ای را متوقف کند و از تمامی طرف‌ها می‌خواهم متعهد به تلاش بیشتر برای کاهش تنش کنونی و ایجاد محیط مناسب برای صلحی پایدار و منصفانه باشند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد پروژه ساخت ۱۴۲۷ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و پس از آن ۳۵۰۰ واحد دیگر را تصویب کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند پس از انتخابات سراسری، بخشی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکمفرما کند.

او وعده داده در صورتی که دوباره در انتخابات سال جاری پیروز شود شهرک‌سازی در این ناحیه را در دستورکار قرار می‌دهد.

پیش از این «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اظهارات «غیرمسئولانه» و با اهداف انتخاباتی در زمینه الحاق کرانه باختری فلسطین به صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت که این منطقه بخشی از سرزمین فلسطین است.