دموکرات‌ها در تامین امنیت داخلی آمریکا کارشکنی می‌کنند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود بار دیگر دموکرات‌های کنگره را به کم‌کاری و کارشکنی در اجرای تدابیر مرزی و آنچه که او تامین امنیت داخلی در آمریکا می‌نامد، متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره کناره گیری وزیر امنیت داخلی و این مسئله که او کاخ سفید را پاکسازی می‌کند، گفت: چه کسی گفته است ما چنین کاری انجام می‌دهیم. ما قوانین بدی داریم و قاضی که به شکلی باور نکردنی حکم صادر می‌کند. ما با قوانین بدی مبارزه می‌کنیم که دموکرات‌های کنگره آن را تصویب می‌کنند و بزرگترین ممانعتی را که شاهد بودیم، انجام می‌دهند. قوانین بدی داریم، مانند قوانین بازداشت و آزاد کردن یا مهاجرت زنجیره ای، لاتاری ویزا و قوانین بد بسیاری که می‌توانیم نام ببریم.

او ادامه داد ما باید قوانین پناهجویی را تغییر دهیم. افرادی می‌آیند و درخواست پناهجویی می‌کنند و دقیقا همانی را می‌گویند که وکلا در اختیارشان قرار داده اند و ناگاه فرد خود را شایسته پناهندگی می‌یابد. باید دیوار‌های زیادی بکشیم. برخی از آن‌ها را دیده‌اید. همچنین با نظام دادگاهی روبرو هستیم که هرگز به سود ما رأی نداده است، همچنین با اقدامات بسیار بدی روبرو هستیم که دموکرات‌های کنگره انجام می‌دهند و هرگز نمی‌خواهند اقدامی صورت دهند. آن‌ها به دنبال مرز‌های باز هستند که به معنی جرم و جنایت و نیز ورود مواد مخدر به کشورمان است. آن‌ها نمی‌خواهند اقدامی صورت دهند. ما باید مرز‌های خودمان را ببندیم، ما این کار را انجام می‌دهیم، ولی اگر آن‌ها نیز وارد اقدام شوند، این کار سریعتر انجام می‌گیرد. خیلی بد است که دموکرات‌ها ممانعت می‌کنند، آن‌ها به دنبال حل این مشکل نیستند. ما باید این مشکل را حل کنیم، میلیون‌ها نفر هستند که به داخل کشورمان می‌ریزند و کسی حتی نمی‌داند این‌ها چه کسانی هستند. برخی از این‌ها سابقه جنایت و قتل دارند. شاهدیم که قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های تبهکار وارد کشور ما می‌شوند و باید جلوی آن‌ها را بگیریم. اگر ما این کار را نکنیم، نیرو‌های آیس (نیروی مهاجرت و گمرک آمریکا) آن‌ها را بیرون می‌اندازند.

او ادامه داد کوین (مک آلینن، کمیسر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا) کار بسیار بزرگی انجام می‌دهد. چیزی که می‌خواهیم امنیت داخلی است، نامی بهتر از این نمی‌تواند داشته باشد و ما نیز خواهان امنیت در داخل کشور هستیم. این چیزی است که می‌خواهیم به دست آوریم.

او با پایان دادن به نشست خبری، از پاسخ دادن به سوالات دیگر خبرنگاران خودداری کرد.