اختلافات زیادی با ترامپ داریم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد علی‌رغم اختلافات گسترده با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اگر گفتگوی واقعی و از موضع برابر بین واشنگتن و مسکو از سرگرفته شود، این کشور برای گفتگو آمادگی دارد.

رئیس جمهور روسیه بر اختلافات گسترده با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تاکید کرد که دولت متبوع وی مسکو را تحت تحریم‌های گسترده قرار داده است.

اریج محمد خبرنگار این شبکه گزارش داد: پنجمین کنفرانس قطب شمال در شهر سن پترزبورگ به تریبونی دیگر برای مطرح کردن مسائل بین روسیه و کشور‌های غربی تبدیل شد.

رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر مداخله نکردن مسکو در هیچگونه انتخاباتی برخلاف تبلیغات آمریکایی‌ها، تاکید کرد. وی افزود روسیه از ترامپ دفاع نمی‌کند؛ بلکه منافع را در اولویت قرار می‌دهد و به طور قاطع به دنبال گفتگو است.

پوتین گفت: «اختلافات زیادی با دونالد ترامپ داریم. در دوره حکومت وی، بسیاری تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شد. این موضوعی است که به هیچ وجه آن را نخواهیم پذیرفت؛ زیرا این کار نتایج معکوسی به دنبال خواهد داشت. اما در صورتیکه گفتگوی واقعی و از موضع برابر بین واشنگتن و مسکو درباره مسائل خلع سلاح و برخی قضایا ازسرگرفته شود که برای ما و همه بشریت منفعت به دنبال دارد، برای گفتگو آمادگی داریم و از این موضوع خرسند خواهیم شد.»