از خون پدرمان نخواهیم گذشت

خانواده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در بیانیه‌ای، هرگونه سازش بر سر قتل پدرشان را تکذیب و اعلام کردند تمامی افرادی که در این جنایت دست داشته‌اند، مجازات خواهند شد.

در این بیانیه که از سوی خانواده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی منتشر شده، آمده است: به موجب این بیانیه، ما، دختران و پسران جمال خاشقجی اعلام می‌داریم او روزنامه‌نگاری محترم و شهروندی غیور بود و تلاشها برای مخدوش کردن اعتبار وی و تجاوز به میراث او، نه تنها امری اخلاقی نیست، بلکه اقدامی تفرقه‌افکنانه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: روند محاکمه [عاملان قتل جمال خاشقجی] همچنان در جریان است و ما می‌خواهیم تأکید کنیم که نه قبلا و نه اکنون هیچگونه سازشی انجام نگرفته و ما به عنوان ورثه‌ی جمال خاشقجی و به عنوان خاندان خاشقجی، تأکید می‌کنیم هر کسی که این جنایت را مرتکب شده و یا در آن دست داشته و یا مرتبط با آن بوده، به دست عدالت سپرده خواهد شد و به جزایش خواهد رسید.

گفتنی است، جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که پس از ترک عربستان به شدت از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انتقاد می‌کرد، روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی (سی‌ام مهرماه) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد و پس از مدتی معلوم شد وی در کنسولگری به قتل رسیده است.

خانواده خاشقجی در حالی در این بیانیه هرگونه سازش بر سر قتل پدرشان را تکذیب کرده‌اند که اخیرا گزارش‌های زیادی درباره حق‌السکوت کلان خاندان سعودی به آنها در رسانه‌ها منتشر شده است.