توهمات ترامپ باز سوژه رسانه ها شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کسانی که تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری را به راه انداختند به دنبال کودتا بودند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مقابل کاخ سفید همچنین از ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا خواست تحقیقاتی را درباره منشاء اصلی آغاز تحقیقات پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام دهند.

ترامپ با بیان اینکه این تحقیقات یک کودتای برنامه‌ریزی‌شده بود، افزود: «تحقیقات غیرقانونی بود، غیرقانونی آغاز شد و همه چیز آن کاملا ساختگی و شیادانه بود».

وی در ادامه مدعی شد گزارش تحقیقات مولر (درباره اتهام تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه) را ندیده و نخوانده است.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، دموکراتها و برخی از نهادهای امنیتی این کشور مدعی دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکا به نفع ترامپ شدند و تیمی به رهبری رابرت مولر، بازرس ویژه، تحقیقاتی را آغاز کرد. و پس از دو سال نتیجه نهایی تحقیقات خود را ماه گذشته تحویل دادستان کل آمریکا داد. روسیه بارها دخالت خود در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

دونالد ترامپ مدعی شده نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد او و تیم انتخاباتی‌اش هیچ تبانی با دولت روسیه نداشته‌اند و او از این اتهام تبرئه شده است.