آمریکا میلیارد‌ها دلار خسارت به ونزوئلا وارد کرده است

«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا از سال ۲۰۱۳ برای ایجاد بحران در ونزوئلا و سرنگونی دولت مشروع آن، میلیارد‌ها دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.

واسیلی نبنزیا که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ونزوئلا، سخن می‌گفت افزود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال جیب بُری از مردم ونزوئلاست و در همین حال خواستار ارسال کمک‌های فوری برای مردم این کشور است.

نماینده روسیه همچنین خواستار آن شد که به جای تلاش به منظور تغییر نظام در ونزوئلا، برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک با هدف حل بحران این کشور تلاش شود.

نبنزیا با اشاره به اقدامات آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی ونزوئلا گفت: دقیقا به دلیل دخالت غرب است که امروز شاهد رنج واقعی در کشور‌هایی مانند سوریه هستیم.

او همچنین با خطاب قرار دادن نمایندگان کشور‌های آمریکای لاتین که از سیاست تغییر نظام واشنگتن حمایت می‌کنند، گفت: آیا از تاریخ درس عبرت نگرفته اید؟

نماینده روسیه در ادامه (خطاب به مقامات واشنگتن) افزود: اگر می‌خواهید آمریکا را دوباره بزرگ کنید و ما همه صادقانه علاقه‌مند به مشاهده آن هستیم، دخالت در امور دیگر کشور‌ها را متوقف کنید.

این در حالی است که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی سخنانی در این نشست، خواستار لغو اعتبار دولت قانونی ونزوئلا و به رسمیت شناختن خوان گوایدو، سرکرده مخالفان شد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شکست خورده است.