مرگ سرکرده داعش در فیلیپین تأیید شد

پس از مدت‌ها عملیات نظامی در فیلیپین برای نابودی داعش، نتایج آزمایش دی ان‌ای نشان داده است که سرکرده این گروه تروریستی در فیلیپین به هلاکت رسیده است.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین در گفتگو با گاردین اعلام کرد: آزمایشات اخیر نشان می‌دهد که سرکرده داعش کشته شده است و با عملیات موفقیت آمیز ارتش این کشور در حال حاضر این گروه تروریستی هیچ سرکرده‌ای در فیلیپین ندارد و از هم پاشیده شده است.

ارتش فیلیپین در ماه مارس سال جاری میلادی پس از گسترش درگیری‌ها در شهر توبورن در نزدیکی ماراوی اعلام کرد که «ابو دار»، سرکرده گروه تروریستی داعش را در این کشور به قتل رسانده است؛ اما شک و شبهاتی درخصوص این مسئله ایجاد شد. در نتیجه «رومئو براونر»، فرمانده ارتش ماراوی اعلام کرد که شرکای این کشور در آمریکا از طریق آزمایشات دی‌ان‌ای مرگ این سرکرده داعش را تأیید کردند.

ابو دار در محاصره خونین شهر ماراوی در سال ۲۰۱۷ نقش داشت. در نتیجه درگیری‌ها در ماراوی به مدت ۵ ماه ادامه یافت. ابو دار در نهایت مجبور به فرار شد؛ اما همچنان به استخدام نیرو‌ها برای گسترش گروه تروریستی خود ادامه می‌داد. در نهایت ارتش فیلیپین یک عملیات گسترده راه اندازی کرد تا او را که عامل اصلی کشتار هزاران نفر در فیلیپین بود، به هلاکت برساند.