به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، شكست مركل در كسب اكثريت آرا، وي را از يك پيروزي نمادين محروم كرد و نارضايتي رو به رشد را در حزب راست ميانه وي در مورد افزايش هزينههاي پشتيباني از يونان بارز كرد.

نمایندگان مجلس آلمان با ۴۹۶ رای موافق در برابر ۹۰ رای مخالف، به بسته نجات مالی ۱۳۰ میلیارد یورویی(۱۷۴.۸ میلیارد دلار) برای یونان رای داده بودند. این دومین بسته نجات مالی برای این کشور از سال ۲۰۱۰ است. این تدبیر از سوی اکثریت حزب ائتلافی صدراعظم آلمان و احزاب مخالف تصویب شده بود اما خانم مرکل موفق نشد ۳۱۱ رای لازم را از سوی حزب ائتلافی خود که اکثریت را در پارلمان این کشور که ۶۲۰ کرسی دارد تشکیل می دهد، دریافت کند. این یک شکست نمادین برای صدراعظم آلمان به شمار می رود و ممکن است موقعیت وی را ضعیف کند.

مرکل با خاطرنشان کردن مخالفت رو به رشد در دولتش و عموم مردم این کشور، قاطعانه هشدار داده است گزینه دیگر ممکن است بدتر باشد.

مخالفت با كمك مالي بيشتر به منطقه يورو در آلمان شدت گرفته است و اخيرا يكي از وزيران هيات دولت مركل گفته است براي اروپا بهتر است اجازه دهد يونان ورشكست شده و منطقه يورو را ترك كند تا اينكه پول خود را بيهوده دور بريزد.