افزایش تلفات درگیری‌های لیبی/ عکس

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌های اخیر در لیبی ۱۸۹ نفر کشته و ۸۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین بیش از ۱۸ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن در حال هماهنگی فعالیت‌های تیم‌های پزشکی سیار در مراکز پناهجویان برای مداوای زخمی‌ها است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که در حمله هوایی نیروهای حفتر به محور «عین زاره الکحیلی» در نزدیکی طرابلس، سه تن از نیروهای دولت وفاق ملی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق ملی نیز مواضع نیروهای حفتر در شهر غریان واقع در جنوب طرابلس را بمباران کردند.

السراج: حفتر را به دادگاه لاهه تحویل خواهیم داد

«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی امروز چهارشنبه تأکید کرد که ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه تحویل خواهند داد.

لیبی

السراج در جریان بازدید از یکی از محله‌هایی که شب گذشته توسط نیروی هوایی حفتر بمباران شده بود، گفت: «جنایتکاری که مرتکب این جنایت شده به سزای عمل خود خواهد رسید».

به نوشته وبگاه «الوسط» لیبی، السراج افزود: «همه اسناد و مدارک را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد و حفتر به عنوان جنایتکار جنگی به سزای عملش خواهد رسید».

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد چهاردهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد. 

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.