نظر کرملین درباره گزارش مولر

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) با تایید محتوای گزارش رابرت مولر درباره ارتباط تیم رئیس‌جمهور آمریکا با مسکو، گفت طبق این گزارش روسیه هیچ دخالتی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نداشته است.

پسکوف طی نشست خبری در کاخ کرملین درباره گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در امور آمریکا گفت: «گزارش مولر شامل هیچ اثبات محکمی از دخالت روسیه در فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته و مسکو نیز هرگونه اتهامی در این باره را رد می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی همچنین ابراز تاسف کرد که چنین اسنادی مانند گزارش مولر، بر روابط آمریکا و روسیه تاثیر می‌گذارد آنهم در حالی که این روابط هم‌اکنون در بهترین حالت خود نیست.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره خلع‌سلاح اتمی شبه جزیره کره نیز گفت آمریکا و روسیه درباره وضعیت این منطقه تبادل نظر می‌کنند اما هماهنگی‌های نزدیک محلی از اعراب ندارد.

پسکوف با بیان اینکه تماس‌ها بین «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهور روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر مبنای احترام و اعتماد متقابل است، توضیح داد که مذاکرات بین دو کشور قرار است درباره روابط دوجانبه، موضوع خلع سلاح اتمی و همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

وی درخصوص طرح پیشنهادی کرملین برای اجتناب از افزایش خطر وقوع جنگ هسته‌ای با آمریکا نیز تصریح کرد: «تمام پیشنهادات همکاری از سوی روسیه به آمریکا داده شد، بی‌پاسخ مانده‌اند و این امر تاسف‌بار است».