ترامپ این بار به بهانه استیضاح دموکرات‌ها را هدف حمله توئیتری قرار داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری دموکرات‌هایی را که در پی انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری این کشور، به دنبال طرح استیضاح او هستند، هدف حمله قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا بلافاصله پس از بازگشت از فلوریدا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: چگونه شما یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه را برای جرمی که یک دموکرات مرتکب شده است، استیضاح می‌کنید؟ "دوباره آمریکا را بزرگ کنیم!"

ترامپ این توئیت را در واکنش به درخواست برخی نمایندگان دموکرات برای استیضاح او منتشر کرد. چند نماینده دموکرات کنگره آمریکا روز یکشنبه اعلام کردند احتمال استیضاح رئیس جمهور، علی‌رغم مخالفت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و برخی دیگر همچنان گزینه‌ای مطرح است.

با این حال آدام شیف، نماینده دموکرات کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال ناموفق بودن طرح استیضاح ترامپ خبر داد.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر از سوی وزارت دادگستری این کشور، میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان بر سر موضوع استیضاح رئیس جمهور آمریکا بحث‌هایی به وجود آمده است. گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست‌بندی کرده است. یکی از این موارد تصمیم دونالد ترامپ برای اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی است. اما مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است، ارائه نکرد و تصمیم‌گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات رودآیلند و الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جمله دموکرات‌های هستند که خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شدند. سیسیلین در واکنش به گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اعلام کرد کاملا مشخص است که دونالد ترامپ جرایمی را مرتکب شده که باید استیضاح شود.