انگلیس 830 نفر از طرفداران محیط زیست را بازداشت کرد

تعداد افرادی که در لندن به دلیل اعتراض به سیاست های محیط زیستی بازداشت شده اند از مرز ۸۳۰ نفر گذشت.

این بازداشت‌ها از هفته گذشته و بعد از تظاهراتی که از سوی فعالان محیط زیست انجام شد آغاز گردید. در این میان دست کم علیه ۲۸ تن از شرکت‌کنندگان در تظاهرات در رابطه با اعتراضات اعلام جرم شده است.

در این میان پلیس لندن با مشکل جا برای زندانی کردن بازداشت‌شدگان روبرو شده است. به دلیل ادامه اعتراضات در این بین حدود ۲۰۰ نیروی کمکی پلیس از مناطق دیگر به لندن اعزام شده‌اند. همچنین بسیاری از مأموران پلیس اجازه گرفتن مرخصی نداشته‌اند.

به گفته نیروهای امنیتی، دادگاه‌های لندن نیز به سختی امکان رسیدگی به پرونده همه بازداشت‌شدگان را دارند.

فعالان حفاظت از محیط زیست عضو گروه «شورش علیه انقراض» (Extinction Rebellion) روز دوشنبه هفته گذشته گذشته، ۱۵ آوریل، پل «واترلو» و چندین چهارراه در مرکز پایتخت انگلیس را مسدود کردند.

این فعالان از آن تاریخ هر روز در مناطق پر تردد لندن به بر پا کردن چادر و اعتراض پرداخته‌اند و رفت و آمد خودروها را با مشکل روبرو ساخته‌اند. سه درخواست اصلی این گروه از دولت انگلیس این است که حقیقت را به مردم درباره وضعیت محیط زیست و تغییرات آب و هوایی بگوید، تا سال ۲۰۲۵ ضایعات سوخت‌های کربنی را به صفر برساند و به مجمعی از شهروندان اجازه دهد تا بر روند بحث و چاره‌اندیشی درباره وضعیت محیط زیست و آب و هوا نظارت داشته باشند.