هشدار ترامپ در مورد مقابله با مساله استیضاح

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: گزارش مولر (بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا)، به رغم اینکه از سوی دمکرات های خشمگین و کینه توزان از ترامپ نوشته شده و وجوهات مالی نامحدودی (35 میلیون دلار) پشت آن است، به وجهه من لطمه ای نزد. من کار اشتباهی انجام ندادم.
وی در ادامه این توییت هشدار داد که در صورت پافشاری دمکرات ها بر استیضاح رئیس جمهوری، وی برای رسیدگی به این مساله به دادگاه عالی آمریکا مراجعه می کند. 
ترامپ در توییت دیگری دمکرات ها، «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و به گفته خودش، «ماموران کثیف» را به ارتکاب فعالیتهای مجرمانه متهم کرد و اینگونه نتیجه گرفت: ما منتظر گزارش مولر بودیم و پیروز شدیم، حال دمکرات ها به کنگره به عنوان آخرین امید، چشم دارند. 
به تازگی نتیجه تحقیقات«رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا منتشر شد.
مولر در گزارش خود یادآور شد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.
وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.
بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 10 مورد مربوط به کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت را مورد بررسی قرار دارد.
دمکرات ها از یافته های گزارش مولر استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.
روسای کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا، دست حزب دمکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ را باز گذاشته اند، اگرچه اذعان کرده اند که این اقدام ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد.