شرکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه «اکسپو دبی»

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» امارات متحده عربی شرکت خواهد کرد.

صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه (پنجم اردیبهشت) در توییتر ضمن ابراز خرسندی از مشارکت خود در این نمایشگاه، نوشت: «نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ گردهمایی جهانی است که در آن کشورهای جهان برای نمایش ابتکارات جمع می‌شوند و ابداعات خود را به نمایش می‌گذارند و در مورد چالش‌هایی که مواجه‌اند، به تبادل آرا می‌پردازند».

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توییتری خود مشارکت این رژیم در این نمایشگاه را نشان دهنده «ارتقای جایگاه منطقه‌ای و جهانی اسرائیل» دانست.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو هر پنج سال یک بار در یکی از کشورها که برای برگزاری آن نامزد می‌شوند، برگزار می‌شود و شش ماه طول می‌کشد. میزبان این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵ شهر میلان ایتالیا بود و قرار است شهر اکاسا ژاپن سال ۲۰۲۵ میزبان آن باشد.

برخی از کشورهای عربی معروف به محور عربستان سعودی که شامل بحرین، امارات و دولت مستعفی یمن می‌شود، از زمان روی کار آمدن «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی در سال ۲۰۱۵ و ولی‌عهد سعودی »محمد بن سلمان»، به دنبال عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو هستند، روابطی که پیشتر در پشت پرده بود.

طی ماه‌های گذشته چندین مقام بلند پایه صهیونیست به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر کردند. نتانیاهو چند ماه پیش به عمان رفت و با «قابوس بن سعید»، سلطان این کشور دیدار کرد و بعد از او «یسرائیل کاتص»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد.

دو هفته بعد از این رویداد سیاسی، «ایوب قرا»، وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در یک نشست بین‌المللی به میزبانی ابوظبی، وارد امارات متحده عربی شد. «میری رگو»، وزیر ورزش این رژیم نیز برای اولین بار به همراه هیأتی جهت تماشای مسابقات قهرمانی جودو به امارات سفر کرد. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی از اینکه سرود این رژیم برای اولین بار در ابوظبی اجرا شد، متأثر شد و «اشک شوق» ریخت.