پیشتازی جو بایدن در مقابل ترامپ در نظرسنجی انتخاباتی اخیر

نتایج نظرسنجی اخیر «هیل-هریس ایکس» نشان داد ۴۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما رأی می‌دهند. این در حالی است که فقط ۳۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا رأی می‌دهند.

بر اساس این نظرسنجی همچنین ۱۵ درصد اعلام کردند مطمئن نیستند که چه کسی را انتخاب می‌کنند و ۵ درصد دیگر هم اعلام کردند به یک نامزد دیگر به جز دو فرد مذکور رأی خواهند داد.

در این نظرسنجی ۴۳ درصد افرادی که بالای ۵۰ سال دارند اعلام کردند به ترامپ و ۴۲ درصد نیز اعلام کردند به بایدن رأی می‌دهند. این در حالی است که جو بایدن بیشترین تعداد طرفدار را در میان افراد بین ۳۵ تا ۴۹ سال دارد. ۴۹ درصد شرکت کنندگان در این بازه سنی اعلام کردند به معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا رأی می‌دهند و فقط ۳۲ درصد گفتند دونالد ترامپ را انتخاب می‌کنند.

همچنین ۳۹ درصد شرکت کنندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال اعلام کردند به بایدن رأی می‌دهند و ۳۳ درصد انان نیز اعلام کردند به ترامپ رأی خواهند داد.

 

در این نظرسنجی شرکت کنندگان اعلام کردند بایدن بیشترین شانس را برای شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارد. ۷۵ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند جو بایدن این شانس را دارد که ترامپ را شکست دهد. در این نظرسنجی که در ماه جاری میلادی انجام شد، هزار نفر شرکت کردند.

شایان ذکر است، جو بایدن روز پنجشنبه به طور رسمی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را اعلام کرد. وی در حساب توییتر خود نوشت: ارزش‌های اصلی این کشور، جایگاه ما در دنیا، دموکراسی ما و همه چیز‌هایی که باعث شده آمریکا، آمریکا شود در خطر است. به همین دلیل من امروز نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردم.

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۷ به عنوان معاون باراک اوباما مشغول به فعالیت بود. پیش از آن وی از سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده ایالت دلاویر در سنای آمریکا حضور داشت. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ شرکت کرد؛ اما خیلی زود از هر دو انتخابات کناره‌گیری کرد.