تاکید «اسماعیل هنیه» بر مبارزه با طرح موسوم به «معامله قرن»

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در سخنانی در نشست گروه های فلسطینی در شهر غزه بر ضرورت توقف همکاری امنیتی سرویس های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به تمامی شیوه های عادی سازی روابط با این رژیم و ارائه طرح و سندی ملی به منظور مقابله با معامله قرن تاکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که ما با برگزاری هیچ دیدار و نشستی تحت هیچ شرایطی مخالفتی نداریم، مادامی که به تحقق وحدت ملی منجر شده و زمینه ساز حمایت از ثبات و پایداری ملت فلسطین شود.

هنیه با اشاره به اینکه ملت فلسطین جز با وحدت و یکپارچگی قادر به مقابله با معامله قرن نخواهد بود، بار دیگر بر آمادگی جنبش حماس برای برگزاری دیداری فوری و جامع با تمامی گروه های فلسطینی به ویژه فتح تاکید کرد.

وی همچنین بر پایبندی جنبش حماس بر تمامی توافقنامه های امضا شده و تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرد و گفت مرحله کنونی مستلزم تشکیل دولتی متشکل از تمامی گروه های فلسطینی است تا هم زمینه را برای برگزاری انتخابات سراسری ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی فراهم کند و هم به موسسات و نهادهای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و نوار غزه وحدت ببخشد.

هنیه در رابطه با معامله قرن نیز گفت که این طرح در دو جهت فلسطینی و منطقه ای حرکت می کند و آمریکا از طریق آن درصدد ترسیم مجدد جغرافیای سیاسی منطقه و کشاندن کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.