رد پای امارات در حمایت از «خلیفه حفتر» با اعزام جنگجو از کردستان عراق به لیبی

پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از منابع موثق و آگاه اعلام کرد مزدوران وابسته به شرکتی امنیتی که در عراق و امارات فعالیت می‌کند اخیرا گروهی را برای حمایت از خلیفه حفتر، ژنرال ارتش لیبی به صورت مخفیانه از عراق به این کشور فرستاده است تا علیه دولت وفاق ملی لیبی در درگیری‌های طرابلس مشارکت کنند.

خلیفه حفتر حمایت‌های نظامی و سیاسی از عربستان، امارات و مصر دریافت می‌کند و اخیرا گزارشی از سازمان ملل منتشر شد که بیانگر این بود که امارات سلاح‌های مختلفی را از برخی کشور‌ها و شرکت‌های بین‌المللی خریداری کرده است و به دست شبه نظامیانی که به فرماندهی حفتر در لیبی فعالیت می‌کنند، رسانده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با عربی ۲۱ اعلام کرد: شرکت امنیتی که به وسیله اریک پرینس، مدیر سابق بلک واتر اداره می‌شود اخیرا شماری مبارز را از کردستان عراق به لیبی فرستاده است تا در کنار حفتر مبارزه کنند و این کار در چارچوب توافقی محرمانه صورت گرفته است که نقش داشتن دولت امارات در آن مشخص نشده است.

اما اطلاع مهمی که این منبعی که نخواسته نامش فاش شود، بیان کرده این است که دفتر اصلی شرکت اریک پرینس در دبی در کشور امارات است و این مسئله سوال‌های بسیاری را در خصوص نقش امارات در اعزام این مزدوران به لیبی مطرح می‌کند.

در همین راستا پایگاه بازفید آمریکایی گزارشی منتشر کرده است که از فعالیت این شرکت پرده برداشته است.

در این گزارش آمده است شرکت امنیتی که اریک پرینس در هنگ کنگ تاسیس کرده است، پس از ممنوع شدن فعالیت شرکت بلک واتر در عراق اخیرا فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده است.

براساس اسناد افشا شده در این گزارش، پرینس شرکتی به نام (Frontier Services Group) در سال ۲۰۱۴ در هنگ کنگ و با سرمایه گذاری چین تاسیس کرد و فعالیت خود را در جهان توسعه داد تا جایی که اخیرا به امارات و عراق هم رسیده است و دفاتری در دبی و بصره تاسیس کرده است.

به گفته پایگه بازفیلد این شرکت به اینکه چه فعالیت‌هایی را در عراق انجام می‌دهد پاسخ نداده است.