وزیر خارجه روسیه: صبر هم اندازه‌ای دارد

به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هرگز بقای تروریست‌ها در ادلب و مناطق دیگر سوریه را نخواهد پذیرفت.

وی گفت: ما به دنبال محقق کردن توافق میان روسیه و ترکیه درباره حل مشکل جبهه النصره در منطقه کاهش تنش در ادلب هستیم و همانگونه که رئیس جمهور پوتین گفته است؛ تروریست‌ها نمی‌توانند در آنجا (ادلب) باقی بمانند گویا که در منطقه حفاظت شده طبیعی هستند و نمی‌توان گزندی به آنها وارد کرد؛ صبر هم اندازه‌ای دارد و تا ابد اجازه ماندن به تروریست‌ها در سوریه داده نمی‌شود. دولت سوریه حق دارد که امنیت شهروندان خود را در تمامی اراضی اش تأمین کند.

لاوروف تاکید کرد: اوضاع تا بی نهایت با ادامه فعالیت هیئت تحریر الشام نمی‌تواند بر همین منوال باقی بماند و دولت سوریه حق پاکسازی همه مناطق خود از لوث تروریسم را دارد.

وزیر خارجه سوریه ضمن اظهار بی اطلاعی از دیوار عفرین گفت: آنکارا تاکید کرده است که همه اقدامات ضد تروریسم در شمال سوریه موقتی است. باید در راستای توافق اضنه حرکت شود.

وی با اشاره به تمایل آمریکایی‌ها و کردها برای آزاد کردن تروریست‌های خارجی که در سوریه و عراق بازداشت شده اند و پس از مخالفت کشورهای اروپایی با بازگشت تروریست‌ها؛ این اقدام امریکایی‌ها و کردها را جنایتی هولناک توصیف و بیان کرد: اگر با تروریست‌ها بر اساس مزاج و بر اساس منافع زودگذر برخورد شود این کوته نگری بسیار خطرناک است.