داعش همچنان خطری جدی در سرتاسر جهان محسوب می‌شود

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به انتشار تصاویر ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش اعلام کرد داعش با وجود کاهش قدرتش، همچنان خطری جدی در سرتاسر جهان محسوب می شود.

عادل عبدالمهدی همچنین در ادامه اظهاراتش گفت ابوبکر بغدادی، آخرین فیلم خود را در منطقه‌ای دوردست گرفته است؛ اما نخست‌وزیر عراق اشاره‌ای به منطقه مورد نظر نکرد.

گفتنی است ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش روز گذشته برای نخستین بار پس از پنج سال، ویدئویی از طریق پیام رسان تلگرام منتشر کرد.

وی در این ویدئو در حالیکه به همراه چند نفر که صورت‌های خود را پوشانده‌ بودند، به روی زمین نشسته بود، با اشاره به اخراج داعش از آخرین پایگاه‌هایش در شرق سوریه در حدود یکماه پیش،گفت جنگ باغوز به پایان رسید.

وی همچنین گفت انفجارهای عید پاک در سریلانکا بخاطر انتقام از خسارت های داعش در باغوز سوریه بود.

عبدالمهدی در ادامه افزود: عراق از ده‌ها سال پیش می‌جنگد تا از امنیت و استقلال خود و در واقع از امنیت منطقه و جهان دفاع کند. این موضوع برای همگان واضح و روشن شد.

او  تاکید کرد: عراق در برقراری صلح در منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند. سطح عملیات تروریستی در سطح جهان کاهش یافته است و عراق در این زمینه نقش ایفا کرده است. عراق اکنون با کشور‌های جهان روابط خوبی دارد و توانسته طرف‌های مختلفی را در خاک عراق گرد هم آورد.

او افزود: با ایران، ترکیه و همسایگان عرب خود روابط ویژه‌ای داریم.