به گزارش ايسنا، اياد علاوي رئيس فهرست العراقيه، در گفتوگو با خبرگزاري رويترز اظهار داشت: دولت جديدي كه قرار است تشكيل شود، آنگونه كه اعلام شده دولتي بر اساس تقسيم قدرت نيست.

وی افزود: ساختار تقسیم قدرت و موضوع تبادل آن به هم ریخته و مطمئن نیستم که بتوان دولتی منسجم تشکیل داد.

وی افزود: ما هم‌چنان برای بررسی برخی مسائل و دیدگاه‌ها وقت داریم. دولت جدید زیاد پابرجا نخواهد بود و هرگز در این دولت شرکت نخواهم کرد.

وی افزود: من هرگز بخشی از کابینه نخواهم بود و این امر در حال حاضر نه مطرح است و نه پیشنهاد داده شده است و نه فهرست العراقیه از من خواسته است که عضو کابینه باشم.

ایاد علاوی تصریح کرد که درباره پذیرش نقشی جدید و مهم و بر عهده گرفتن ریاست شورای سیاسی که هنوز تشکیل نشده است، تصمیم نگرفته است.

وی هم‌چنین بر عدم بازگشت به بغداد جهت حضور در جلسه روز ۲۱ نوامبر تاکید کرد و افزود: من برای شرکت در مراسم ازدواج دخترم در لندن حضور خواهم داشت.

از سوی دیگر، جلال طالبانی رئیس جمهور عراق نیز در گفت‌وگو با رویترز، اظهار داشت: دولت جدیدی تشکیل خواهد شد که فهرست العراقیه آن را حمایت خواهد کرد، ولی روشن نیست که ایاد علاوی در دولت جدیدی که نوری المالکی ریاست آن را بر عهده خواهد داشت شرکت می‌کند یا نه.

وی درباره مشارکت علاوی تصریح کرد: ما وی را برای ریاست شورای ملی سیاست‌های راهبردی انتخاب کرده‌ایم و این پست بسیار مهم است ولی چیزی درباره مشارکت وی نمی‌دانم.

وي افزود: سران فهرست العراقيه بر مشاركت خود در روند سياسي پس از ماهها گفتوگو تاكيد كردند.