شکست کودتا در ونزوئلا سیلی محکمی به دولت آمریکا است

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق «تلاش برای کودتای نافرجام علیه مشروعیت قانون اساسی در جمهوری ونزوئلا» را محکوم می کند.

بنا بر اعلام این منبع، «تحولات و واکنشها در واشنگتن ثابت کرد که دولت آمریکا به سیاست خود در بی‌ثبات کردن ونزوئلا ادامه می‌دهد».

دمشق همچنین اعلام کرد که دولت آمریکا از همه سلاحهایی که در اختیار دارد از جمله محاصره اقتصادی استفاده کرد تا علیه ملت ونزوئلا دست به کودتا بزند.

وزارت خارجه سوریه همچنین تصریح کرد که هدف آمریکا این است که ونزوئلا تبدیل به کشوری شود که در مدار سیاستهای آمریکا حرکت کند.

این منبع ادامه داد: «شکست تلاش برای کودتا به منزله سیلی محکمی بر دولت آمریکا و شکست سنگین سیاستهای آن است».

منبع مذکور تصریح کرد که دولت سوریه با رهبری، دولت و ملت سوریه ابراز همبستگی کامل می‌کند و بر لزوم «توقف مداخله تخریبی آمریکا در امور ونزوئلا» تأکید دارد.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (روز گذشته) حمایت خود را از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا برای انجام کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا اعلام کرد و گفت که آمریکا تا آزادی و دموکراسی در کنار شما باقی خواهد ماند.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا روز سه‌شنبه در پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد.

وی در این فیلم ویدئویی از ارتش ونزوئلا خواسته بود تا به بخشی از آنچه که «قیام ملی صلح‌آمیز» این کشور خوانده بود، تبدیل شوند.

پس از آنکه گوایدو علیه دولت قانونی ونزوئلا اعلام کودتا کرد «جان بولتون و مایک پمپئو» مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه آمریکا حمایت خود را از این کودتا اعلام کردند.