هواداران مادورو به خیابان های کاراکاس آمدند

پایتخت ونزوئلا این روزها شاهد رویارویی هواداران و مخالفان دولت مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا است.

در حالی که برخی خیابان های پایتخت صحنه درگیری میان طرفداران خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا است، هواداران مادورو نیز در اقدامی مشابه به خیابان ها آمده اند.

یکی از ساکنان کاراکاس درباره علت حضورش در تظاهرات امروز به رویترز گفت: 'ما به خاطر آزادی و حاکمیتی که در ونزوئلا داشتیم، از رئیس جمهور مادورو حمایت می کنیم. مخالفان دولت تلاش می کنند مردم را فریب داده و سپس کشور را ترک کنند. طرح کودتاچیان در ونزوئلا هرگز موفق نخواهد شد.

راهپیمایی در حمایت از دولت قانونی ونزوئلا در خیابان های کاراکاس در حالی برپاست که مقام های آمریکا طی دو روزگذشته تلاش کردند حمایت بی حد و حصر خود را از کودتاچیان نشان دهند.

همچنین مایک پنس معاون ترامپ روز گذشته خطاب به مخالفان مادرو و افرادی که در خیابان ها تظاهرات می کنند، گفت: 'ما با شمائیم!'

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا نیز در سخنانی مداخله جویانه، خواستار حمایت از گوایدو و کودتاگران شد و دخالت احتمالی نظامی واشنگتن در ونزوئلا را رد نکرد.

وی گفت: امروز گوایدو رئیس جمهور موقت ونزوئلا آغاز عملیات آزادی را اعلام کرد. دولت آمریکا کاملا از مردم ونزوئلا در مسیر تلاش هایشان برای آزادی و دموکراسی حمایت و معتقد است که دموکراسی غیر قابل شکست است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در حساب کاربری توئیتر خود به کودتای انجام شده در ونزوئلا اشاره کرد و نوشت: 'اف.ای.ان. ب.' FANB (نیروهای مسلح ملی ونزوئلا) باید از قانون اساسی و مردم ونزوئلا حفاظت کنند. باید در کنار مجمع ملی و نهادهای قانونی در برابر غصب دموکراسی بایستد. آمریکا از مردم ونزوئلا حمایت می کند'.