یک نظرسنجی جالب در مورد ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید «پولیتیکو و مورنینگ کنسالت» نشان داد نزدیک به نیمی از رای دهندگان معتقدند استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شبکه اجتماعی توئیتر می‌تواند بر انتخاب مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تاثیر منفی بگذارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷ نفر از ۱۰ نفر شرکت کننده اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا خیلی زیاد از صفحه توئیتر خود استفاده می‌کند، با این حال تنها ۱۴ درصد از شرکت کنندگان نظر مخالفی داشتند.

نکته جالب این است که یک درصد از رای دهندگان نیز اعلام کردند ترامپ به اندازه کافی پیام توئیتری منتشر نمی‌کند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، دیدگاه‌های مربوط به استفاده او از توئیتر بدون تغییر و عمدتا منفی بوده است. سال گذشته ۷۲ درصد از رای دهندگان در نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کنسالت اعلام کردند ترامپ خیلی زیاد در توئیتر خود فعالیت می‌کند و در ژوئن سال ۲۰۱۷ نیز ۶۸ درصد از شرکت کنندگان گفتند او خیلی زیاد از توئیتر خود استفاده می‌کند.

نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کنسالت بعد از انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری که نشان دهنده تلاش‌های ترامپ در مسیر کارشکنی قضایی بود، صورت گرفت. براساس گزارش پولیتیکو یک روز پیش از نامزدی جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، ترامپ ۵۰ بار پیام توئیتری منتشر کرد.

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند توئیت‌های ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ کار دست او می‌دهد

اکثر رای دهندگان، ۶۰ درصد، استفاده ترامپ از توئیتر را مسئله‌ای بد توصیف کردند و این سه برابر (۱۹ درصد) کسانی است که اینکار را خوب می‌دانند. ۸۷ درصد از دموکرات‌ها نیز استفاده از توئیتر را از سوی رئیس جمهور آمریکا موضوع بدی دانستند. ۳۴ درصد از جمهوری خواهان با این نظر موافق بودند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها (۵۵ درصد) معتقدند که استفاده از توئیتر به ریاست جمهوری ترامپ و ۵۴ درصد نیز معتقدند اینکار او به جایگاه آمریکا در دنیا آسیب می‌زند. همچنین ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که استفاده ترامپ از توئیتر به امنیت ملی این کشور آسیب وارد می‌کند این در حالی است که ۱۳ درصد نظر مخالف با این را داشتند.

نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کنسالت در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در میان هزار و ۹۹۵ شرکت کننده برگزار شد.