دستگیری  ۴ عضو یک هسته تروریستی در پاریس

پلیس فرانسه می‌گوید ۴ عضو یک هسته تروریستی که قصد حمله در حوالی کاخ الیزه داشتند، را دستگیر کرده است.

روزنامه پاریزین اعلام کرد افراد دستگیر شده در روز بیست و ششم آوریل در پاریس در حوالی کاخ الیزه ردیابی شده بودند. حالا باید مشخص شود آیا این افراد قصد حمله به نیرو‌های پلیس را داشتند یا به دنبال ورود به ساختمان برای حمله بودند.

یک منبع نزدیک به تحقیقات اعلام کرد طرح‌های گوناگونی توسط مظنونان مطرح شده است که حمله به نیرو‌های پلیس از جمله نیرو‌های مستقر در برابر مقر ریاست جمهوری در میان آن‌ها مشترک است. بنابر اعلام یک منبع نزدیک به پرونده، این گروه برای بررسی گشت‌های پلیس به محوطه کاخ الیزه آمده بودند.

این چهار مرد به دنبال تهیه سلاح بودند که موجب تسریع دستگیری آن‌ها در بیست و ششم آوریل در پاریس شد. لوپاریزین اعلام کرد در بازرسی‌ها یک قبضه کلاشنیکوف از این افراد ضبط شد. سه شنبه شب این چهار نفر توسط یک قاضی واحد ضد تروریست مورد بازجویی قرار گرفتند و به‌طور موقت بازداشت شدند.

در میان این افراد، یک نوجوان هفده ساله هم حضور دارد که پیش از این به اتهام تلاش برای پیوستن به تروریست‌ها در سوریه در فوریه سال ۲۰۱۷ دستگیر شده بود. این نوجوان از سوی دادگاه کودکان پاریس به سه سال حبس محکوم شده بود که دو سال آن تعلیقی بود. سه بزرگسال دیگر ۲۶، ۳۸ و ۳۹ سال سن دارند و پیش از این نیز موارد نقض قانون داشتند.