صدور فرمان تقویت بخش سایبری آمریکا توسط ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه یک فرمان اجرایی صادر کرد که براساس آن آموزش و  نیروی انسانی بخش امنیت سایبری دولت این کشور باید تقویت شود.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از امضای این فرمان اجرایی در جمع خبرنگاران گفت: «حفاظت از امنیت ملی و تقویت رفاه مردم آمریکا از اولویت‌های اصلی دولت من است».

وی با بیان اینکه «هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش امنیت سایبری در آمریکا وجود دارد» افزود: «این مشاغل باید پُر شوند تا از زیرساخت‌های کلیدی، دفاع ملی، و شیوه زندگی آمریکایی ما محافظت شود. چنین مشاغلی فرصت اقتصادی بی‌نظیری برای کارگران آمریکاست و دولت من تلاش می‌کند تا افراد ماهر و توانمند چنین فرصت‌های شغلی را کسب کنند».

دونالد ترامپ شهریور ماه گذشته سند راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا را امضاء کرد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این زمینه اعلام کرد: « آمریکا از این به بعد روش های هجومی و دفاعی را برای پاسخ به حملات الکترونیکی در پیش خواهد گرفت».

راهبرد جدید امنیت سایبری آمریکا،  روسیه و چین را به عنوان بزرگ ترین تهدید سایبری برای این کشور معرفی می‌کند. در متن این سند آمده است: «آمریکا با خطر فوری و غیرقابل قبولی از فعالیت های مخرب سایبری روبرو است و در رقابت راهبردی بلندمدت با چین و روسیه قرار دارد».

روسیه «به استفاده از عملیات اطلاعاتی سایبری برای تاثیر گذاشتن بر مردم آمریکا و به منظور به چالش کشیدن روندهای دموکراتیک» و همچنین دولت چین  «به سرقت اطلاعات حساس از ارگان های دولتی آمریکا و شرکت های خصوصی» این کشور متهم شده است.  از ایران و کره شمالی نیز به عنوان کشورهایی نام برده شده  که تلاش می کنند «به شهروندان آمریکایی صدمه وارد و منافع آمریکا را تهدید کنند».