لغو مراسم دعای کلیساهای سریلانکا

کلیسای کاتولیک سریلانکا از لغو اجرای مراسم دعای روز یکشنبه به دلیل تهدید به حمله به دست کم دو مکان فرهنگی جدید به این کشور خبر داد.

کاردینال مالکولم رانجیت، اسقف اعظم کلمبو ابراز امیدواری کرده بود مراسم دعای همیشگی از پنجم ماه مه از سرگرفته شود، اما وجود تهدید موجب شد این مراسم به طور نامحدود لغو شود.

سخنگوی کاردینال گفت طبق توصیه نیرو‌های امنیتی ما تصمیم گرفتیم در روز یکشنبه در هیچ یک از کلیسا‌های کشور مراسم دعا برگزار نشود. تهدید خاصی علیه دو محل وجود دارد.

در حملات بیست و یکم آوریل به سه کلیسا و سه هتل در سریلانکا دست کم ۲۵۷ نفر کشته شدند. یکشنبه هفته گذشته کاردینال رانجیت یک مراسم دعای خصوصی برگزار کرد که به طور مستقیم از تلویزیون نمایش داده شد. همه مراسم‌های دعای جمعی لغو شده است.

روز چهارشنبه نیز احزاب سیاسی به دلیل نگرانی از وقوع حمله، تظاهرات روز اول ماه مه به مناسبت روز جهانی کارگر را لغو کردند.

از زمان حملات سریلانکا در روز عید پاک، نیرو‌های مسلح به اطراف کلیسا‌ها اعزام شده اند. کاردینال هم مورد حفاظت قرار گرفته است. البته وی نپذیرفت از لیموزین ضد گلوله‌ای که دولت برایش فرستاد استفاده کند و ترجیح داد با خودروی شخصی خود تردد کند.

پلیس سریلانکا اعلام کرد از زمان حملات ۱۵۰ مظنون را دستگیر کرده است.

سریلانکا اعلام کرد در میان کشته شدگان این حملات ۴۲ تبعه خارجی شناسایی شده اند. شماری از اتباع خارجی همچنان ناپدید و احتمالا در میان اجساد شناسایی نشده هستند.