پلوسی دادستان کل آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد

نانسی پلوسی در نشست خبری هفتگی خود این مطلب را پس از آن گفت که 'ویلیام بار' وزیر دادگستری و دادستان کل امریکا روز گذشته در کمیته قضایی سنای امریکا حاضر و مورد هجمه سناتورهای دموکرات درباره دستکاری در گزارش بازرس مولر مواجه شد.

تشدید شرایط وزیر ترامپ در کنگره امریکا پس از آن رو به وخامت نهاد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان از 'بار' خواسته بود که امروز برای ادای شهادت در این زمینه حاضر شود اما وزیر ترامپ از این کار استنکاف کرد.

کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶، به دنبال طرح اتهاماتی مبنی بر دخالت روسیه در این انتخابات شکل گرفت و پس از ۲ سال، گزارش ویرایش شده آن در ماه گذشته به کنگره و رسانه‌ها اعلام شد.

دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که 'بار' این گزارش را چندین هفته زودتر در اختیار کاخ سفید قرار داده است و آن را نشانه‌ای از آن می‌دانند که دادستان کل امریکا، به دادستان ترامپ تبدیل شده است.

ویلیام بار پس از آنکه ترامپ جف سشنز وزیر پیشین دادگستری را به دلیل سلب مسئولیت از تحقیقات مولر برکنار کرد، عهده دار این مسئولیت شد.

رئیس مجلس نمایندگان امریکا در ادامه این نشست خبری در پاسخ به اینکه اگر 'بار' مرتکب جرم شده است، پس باید زندانی شود، اظهار کرد: او به کنگره دروغ گفت. هر کسی که این کار را انجام دهد باید با کیفر مواجه شود.

البته پلوسی مشخص نکرد که چه سرنوشتی در انتظار ویلیام بار دادستان کل امریکا خواهد بود.