تروریست‌های ادلب در تدارک حمله به مواضع ارتش سوریه

یک منبع نظامی ارتش سوریه از آماده‌باش گروههای تروریستی در استان ادلب و مناطق اطراف آن برای حمله به حومه استان‌های «حماه» و «لاذقیه» خبر داد.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که تروریست‌ها حجم انبوهی از سلاح و تجهیزات و تعدادی بسیاری نیرو را به منطقه «مورک» در شمال استان «حماه» منتقل کرده‌اند. این نظامی سوری تأکید کرد که دستور حمله از خارج از سوریه به تروریست‌ها ابلاغ شده است.

او همچنین گفت که تمامی تحرکات تروریست‌ها بصورت لحظه به لحظه رصد می‌شود و فعالیت‌های چند روز گذشته آن‌ها نشان از تصمیمشان برای عملیات جدید دارد اما پایان تروریست‌ها حتمی و نزدیک است.

استان ادلب از هفته‌های پیش شاهد حملات شدید جنگنده‌های سوری و روسی علیه مواضع تروریست‌ها است. روز گذشته (شنبه) نیز با افزایش درگیری‌ها در مناطق اطراف استان ادلب، گروه فلسطینی «لواء القدس» نیروها و تجهیزات خود را عازم این مناطق برای پشتیبانی از ارتش سوریه کرد.

یک کارشناس نظامی سوریه نیز در چهارم اردیبهشت گذشته از آغاز عملیات آزادسازی ادلب پس از نشست آتی آستانه (نورسلطان) خبر داد. ارتش سوریه در هفته گذشته بارها حملات توپخانه‌ای و موشکی به مواضع النصره در «جرجناز»، «خان شیخون»، «تحتایا» و «أبو حبة» انجام داده و جنگنده‌های روس نیز مواضع این گروه را در اطراف شهر ادلب بمباران کرده‌اند.