حمایت پمپئو از حملات رژیم صهیونیستی

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با کریس والاس، مجری برنامه فاکس نیوز ساندی در مورد درگیری‌هایی غزه که از روز گذشته آغاز شده و در پی آن چندین فلسطینی شهید شده‌اند، گفت: «اسرائیلی‌ها کاملا حق دارند که از خود دفاع کنند. امیدوارم آتش‌بسی که برای هفته‌ها برقرار بوده و به میزان قابل‌توجهی رعایت می‌شد، بار دیگر برقرار شود.»

او در این مصاحبه درباره پرتاب‌های موشکی توسط کره شمالی نیز اظهارنظر کرد و گفت: «پرتاب‌ها برد کوتاه داشته است... ما هنوز برای ادامه مذاکرات (هسته‌ای با کره شمالی) مصمم هستیم.»

وی درباره تحولات ونزوئلا نیز مدعی شد: «کودتایی تحت هدایت خوان گوایدو نمی‌تواند وجود داشته باشد, (زیرا) او رهبر منتخب است. دیدگاه ما هنوز این است که روس‌ها باید (از ونزوئلا) خارج شوند. آمریکا همچنین خواستار این است که همه کشور‌های دیگر نیز از این کشور (ونزوئلا) خارج شوند.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از روز جمعه تاکنون بارها مناطق مسکونی در نوار غزه را بمباران کردند که بنا به گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۹ نفر از جمله یک نوزاد ۱۴ ماهه و یک زن باردار در این حملات شهید شده‌اند.

به دنبال تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت فلسطین در واکنشی قاطع و شدید، غرب قدس اشغالی و عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی را هدف حملات راکتی خود قرار داد. در این حملات ۲۳ شهرک‌نشین زخمی شدند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد گروه‌های فلسطینی بیش از ۶۰۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند. درگیری بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه همچنان در جریان است.