«مقاومت» آری، «تسلیم» نه

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بر ادامه راه مقاومت تا تحقق دستاوردها تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، شیخ نعیم قاسم در مراسمی با حضور «سید محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان گفت: «ما امروز در برابر دو گزینه قرار داریم و گزینه سومی در کار نیست، یا باید به خاطر آینده نسل‌هایمان از سرزمین و گزینه‌های سیاسی‌مان دفاع کنیم یا اینکه تسلیم شویم، از (دفاع از ) خاک خود شانه خالی کنیم و "تابع و ابزار بودن" را بپذیریم».

وی ادامه داد؛ حزب‌الله مقاومت را انتخاب کرد و دستاوردهای بزرگی در «آزادسازی لبنان و خروج اسرائیل» (عقب‌نشینی اجباری اسرائیل از جنوب لبنان) در سال 2000 داشت، علاوه اینکه با مشارکت در سوریه و همراهی با محور مقاومت (در این مسأله) دستاوردهای بزرگی نیز در هدف قرار دادن داعش در منطقه داشت.

معاون حزب‌الله تصریح کرد: «ما به مقاومت خود ادامه خواهیم داد، هر چه فداکاری نیاز باشد؛ ما اطمینان داریم که پیروزیم؛ این نتیجه انتخاب گزینه مقاومت است که از آن شانه خالی نخواهیم کرد».  

نعیم قاسم درباره «مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا» که رژیم صهیونیستی آنها را اشغال کرده گفت، اینها بخش‌های اشغال‌شده لبنان هستند و مثلت «ارتش، ملت و مقاومت» بر مقابله با اسرائیل تأکید دارد.

معاون حزب‌الله در پایان بار دیگر بر آماده بودن مقاومت برای تمام احتمالات تأکید کرد.

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان هم در گفت‌وگویی با شبکه «العربیه» تصریح کرد، این کشور «مزارع شبعا» را از رژیم صهیونیستی پس خواهد کرد و فراموش نمی‌کند طرفی که بیشترین تلاش را برای بازگرداندن شبعا به لبنان انجام می‌دهد، حزب‌الله است.