تعداد معلمان مسلح در مدارس آمریکا افزایش می‌یابد

«رون دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدای امریکا، روز گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن تعداد معلم‌هایی که اجازه حمل اسلحه در کلاس درس را دارند، افزایش می‌یابد. این اقدام در واکنش به حادثه تیراندازی وحشتناک سال گذشته در دبیرستان پارکلند صورت گرفته است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام در حقیقت گسترش برنامه «محافظ مدرسه» است که درحال‌حاضر وجود دارد و بر اساس آن به هر معلمی اجازه داده می‌شود در صورت تایید اداره منطقه‌ای مدارس داوطلبانه با خود سلاح به کلاس درس ببرد.

با این حال داوطلبان در این زمینه باید تحت آموزش‌های پلیس قرار گرفته و از نظر روانشناسی ارزیابی شوند. طبق قانون فعلی، تنها معلم‌هایی که علاوه بر معلمی سمت‌های دیگری دارند مانند مربی ورزش بودن واجد شرایط حمل سلاح در محوطه ساختمان مدرسه هستند.

در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۸، یک فرد مسلح ۱۷ نفر از دانش‌آموزان و کارکنان یک دبیرستان را در پارکلند فلوریدا کشت. این حادثه یکی از بدترین حوادث تیراندازی در مدارس امریکا بود. پس از آن ماجرا، دولت دونالد ترامپ به مدارس امریکا در سراسر این کشور پیشنهاد داد که درباره اجازه حمل سلاح به معلم‌ها تصمیم بگیرند. کمیسیون فدرال ایمنی مدارس پس از این حادثه در ماه دسامبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد ایالات و همچنین نواحی محلی در خصوص محکم‌سازی زیرساخت‌های مدارس دقت بیشتری به خرج دهند و تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های مدارس خاص را تشخیص داده و برای هر مدرسه رویکرد خاصی در نظر بگیرند.