افزایش انتقادات از سیاست‌های ترامپ در داخل آمریکا

 جکی اسپیر، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا روز گذشته (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به یک دیکتاتور تبدیل شده است.

وی در این خصوص گفت: آن‌ها (مقامات دولت ترامپ) موانع زیادی را در راه ما قرار می‌دهند؛ زیرا رئیس جمهور از جهات مختلف به یک دیکتاتور تبدیل شده است. او سعی دارد مانع از ادامه فعالیت‌های نظارتی کنگره شود و ما هم این را نمی‌پذیریم.

جکی اسپیر این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که تنش‌ها میان دموکرات‌ها و مقامات دولت ترامپ درباره گزارش اخیر رابرت مولر و اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا در اجرای عدالت کارشکنی کرده یا خیر، تشدید شده است.

دونالد ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) از اختیارات اجرایی خود استفاده کرد و اجازه انتشار گزارش کامل رابرت مولر را نداد. به این ترتیب ترامپ با استفاده از این فرمان اجرایی از انتشار بخش‌های محرمانه گزارش مولر جلوگیری کرد. این اقدام ترامپ پیش از تصمیم کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای محکوم کردن ویلیام بار، دادستان کل این کشور به دلیل ممانعت از صدور احضاریه در این زمینه، صورت گرفت.

جکی اسپیر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: کنگره این حق را دارد که به اسناد محرمانه گزارش مولر هم دسترسی یابد. هیچ شکی در این خصوص نیست.

یک نسخه سانسور شده از گزارش رابرت مولر ماه گذشته میلادی پس از حدود ۲۲ ماه تحقیقات منتشر شد. به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر تاکنون دموکرات‌های زیادی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و حتی خواستار آغاز روند استیضاح او شده‌اند. در گزارش مولر نوشته شده است که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

دونالد ترامپ پس از انتشار گزارش رابرت مولر، او را را هدف حمله قرار داد و مدعی شد گزارش اخیر او به بدترین شکل ممکن توسط کسانی که واقعا از او متنفر هستند، نوشته شده است.