پیش‌بینی ترامپ درباره پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق این کشور در رقابت‌های انتخاباتی مقدماتی حزب دموکرات  می‌تواند برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و دیگر نامزد این حزب را شکست دهد و نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: به نظر من مثل اینکه «جو» خواب آلوده وحشت زده بر برنی دیوانه پیروز می‌شود. همه (دیگر نامزدها) به سرعت در حال محو شدن هستند.

 ترامپ که تا پیش از این بار‌ها از عنوان خواب آلود برای بایدن استفاده کرده بود، پیشتر گفته بود برنی سندرز در رقابت‌های انتخاباتی اولیه حزب دموکرات پیشرو خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا حتی هفته پیش گفته بود سناتور سندرز نسبت به جو بایدن دارای برتری‌هایی است. ترامپ در مصاحبه‌ای با رادیو بوستون درباره جو بایدن گفت او به اندازه سندرز باهوش نیست و به اندازه او سریع نیست.

اما اکنون رئیس جمهور آمریکا می‌گوید بایدن نسبت به برنی سندرز برتری‌های دارد و به دلیل اتهامات جنسی مطرح شده علیه بایدن از صفت وحشت زده برای او استفاده کرد. با این حال بایدن در خصوص اتهامات جنسی خود تاکید کرده که باور ندارد هیچ‌گاه رفتارش نامناسب بوده و به کسانی که از رفتار او آزرده شده‌اند اطمینان داده که نیت او سوء رفتار نبوده است.

از زمان اعلام نامزدی جو بایدن برای ورود به عرصه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ بار‌ها به بهانه‌های مختلف او را هدف حملات خود قرار داده است. جو بایدن یکی از منتقدان همیشگی رئیس جمهور فعلی آمریکاست.