ورود ۱۷ هزار مهاجر غیرقانونی به اروپا

ژانس مهاجرت سازمان ملل متحد اعلام کرد از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون حدود ۱۷ هزار پناهجو و مهاجر غیرقانونی وارد اروپا شده اند.

بر اساس این گزارش که به وسیله سازمان بین المللی مهاجرت منتشر شده است از این آمار، ۴۹۳ مهاجر غیرقانونی حین عبور از دریا برای ورود به اروپا غرق شده اند.

این سازمان با اشاره به کاهش روند مهاجرت غیرقانونی اعلام کرد شمار پناهجویان و مهاجران غیرقانونی در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۴ هزار و ۴۹۲ تن بوده اند که از این میان ۶۲۰ نفر در دریای مدیترانه [راه آب اصلی انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا] غرق شده اند.

همچنین یونان به عنوان یکی از دروازه‌های ورود مهاجران غیرقانونی و پناهجویان به اروپا بیش از کشور‌های حوزه مدیترانه باعث ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا شده است. از اول ژانویه سال جاری میلادی تا ۸ مه بیش از ۷۸۰۰ مهاجر غیرقانونی و پناهجو از طریق یونان وارد اروپا شده اند.

از دیگر کشور‌های اروپایی که مهاجراین غیرقانونی به سهولت از طریق آن قادر به ورود به اروپا هستند اسپانیا است. بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در سال جاری میلادی از طریق اسپانیا وارد اروپا شده اند. این رقم نسبت به سال گذشته میلادی که ۵۲۱۹ تن بوده، افزایش یافته است.

سازمان بین المللی مهاجرت در گزارش خود آورده است بیش از نیمی از مهاجران غیرقانونی در ۳۱ روز اول سال ۲۰۱۹ وارد اروپا شدند و بیش از دو سوم باقی مانده در ۶۰ روز اول از مسیر‌های مختلف به این قاره راه یافتند.

این سازمان اعلام کرده در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۳۰ هزار و ۵۱۰ مهاجر غیرقانونی در مسیر ورود به اروپا کشته یا غرق شده اند.