حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع مزدوران سعودی

نیرو‌های مشترک یمنی مواضع ارتش و مزدوران سعودی را در جنوب عربستان با سه موشک زلزال ۱ هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ده‌ها تن از متجاوزان در مناطق نجران و جیزان به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های یمنی پس از آن، این موشک‌ها را شلیک کردند که جنگنده‌های متجاوز سعودی چند منطقه مسکونی را در شهر قعطبه و اطراف آن در استان ضالع در جنوب غربی یمن بمباران کردند که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان از جمله چند کودک منجر شد.

نیروهی یمنی همزمان به منطقه‌ای در شرق جبل النار نیزحمله کردند. این حمله پس از آن صورت گرفت که تلاش ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن برای پیشروی در این منطقه ناکام ماند. در این عملیات ده‌ها نفر از نظامیان سعودی و مزدوران آن‌ها به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند و نیرو‌های یمنی چند منطقه را به سیطره خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، همزمان یگان ضد تانک نیرو‌های یمنی یک فروند تانک سعودی را نزدیک ابواب الحدید با موشک ضدتانک هدف قرار دادند که موجب آتش گرفتن و انهدام آن شد و سرنشینان آن نیز کشته یا زخمی شدند.

نیرو‌های یمنی این عملیات را در واکنش به جنایات نظامیان سعودی انجام دادند که آخرین آن حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطقی در استان ضالع در جنوب یمن بود که در آن چند خانه شهروندان یمنی را در شهرستان قعطبه بمباران کردند. در این بمباران یک مرد و دو زن به شهادت رسیدند و بیش از سیزده نفر زخمی شدند که بیشتر آنان کودک بودند.

مزدوران سعودی پیش از این بمباران، خانه‌های شهروندان را در قعطبه را هدف حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای قرار داده بودند که به تخریب دو خانه و شهادت و زخمی شدن هشت غیر نظامی منجر شده بود که همگی آنان کودک بودند.