گوایدو از پنتاگون درخواست کمک کرد

 «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از نماینده خود در واشنگتن خواست با مقامات «پنتاگون» دیدار کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، گوایدو در تجمعی در روز شنبه اعلام کرد از «کارلوس وچیو» نماینده‌اش در آمریکا درخواست کرده است در دیدار با مقامات وزارت دفاع آمریکا، از آن‌ها بخواهد برای دست‌یابی به راه حلی برای بحران سیاسی، همکاری کنند.

گوایدو گفت: «به سفیر خود کارلوس وچیو دستور دادیم فوراً با فرماندهی آمریکا در جنوب و دریادار آن، جهت برقراری ارتباط مستقیم دیدار کند».

فرماندهی آمریکا در جنوب تا کنون به این ادعای گوایدو واکنشی نشان نداده است.

روز شنبه یک کشتی «گشت ساحلی» آمریکایی وارد آب‌های ونزوئلا شد که واکنش وزیر دفاع دولت قانونی ونزوئلا را به‌دنبال داشت. سخنگوی فرماندهی آمریکا در جنوب مدعی شد این کشتی گشت ساحلی به‌منظور «مأموریت پایش و ردیابی جهت مبارزه با مواد مخدر» اعزام شده است.

 گوایدو ۳۵ ساله در ماه ژانویه 2019 خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد و بلافاصله با حمایت دولت آمریکا مواجه شد. مقامات دولت «دونالد ترامپ» بارها تأکید کرده‌اند برای براندازی دولت فعلی و قانونی ونزوئلا «همه گزینه‌ها روی میز است».

گوایدو و طرفدارانش روز سه‌شنبه هفته گذشته تلاش کردند کودتایی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» به راه بیندازند اما متحمل شکست شرم‌آوری شدند.

روز پنج‌شنبه نیروهای امنیتی کاراکاس، «ادگار زامبرانو» معاون مجمع ملی ونزوئلا را بازداشت کردند. این بازداشت یک روز پس از آن انجام شد که دادگاه ونزوئلا در حکمی، زامبرانو و شش نماینده دیگر در مجمع ملی ونزوئلا را به جرم فعالیت علیه دولت، شرکت در راهپیمایی‌های غیرقانونی و همکاری در کودتای نافرجام علیه مادورو از مصونیت قانونی خود سلب کرد.