معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن: پهپادهای ما به عمق عربستان می‌رسند

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد، عملیاتی که امروز (سه‌شنبه) یگان پهپاد ی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد».

الیوسفی گفت، عملیات پهپادی امروز عملیاتی موفقیت‌آمیز و در پاسخ به کشتار دیروز در صعده بود که با حمله ائتلاف سعودی به یک خودروی حامل غیرنظامیان یمنی در این شهر انجام شد.

وی ادامه داد: اما اهمیت (عملیات پهپادی امروز) در آمدن ناوگان‌های آمریکا به خلیج فارس است که تهدیدی برای کل منطقه به شمار می‌رود. این پیامی برای نیروهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس است، همچنین پیامی برای سعودی است با این مضمون که امروز در تیررس سلاح ما قرار دارد و ناوگان آمریکا نمی‌تواند از آل سعود حمایت کند؛ آل سعودی که از سلاح آمریکا برای هدف قرار دادن یمن استفاده کرده و شکست خورده است، آنها نتوانسته‌اند به بانک اهداف خود که قبلا مشخص کرده بودند، ‌برسند.

الیوسفی تصریح کرد: ما برای دفاع از سرزمینمان آماده‌ایم و این پیشرفتی منحصر به فرد از نظر نظامی علیرغم محاصره مستمر است. ما آن را بخشی از پیروزی بر نیروهای ائتلاف می‌دانیم، هر چه نبرد با دشمن طولانی‌تر شود بر حجم پیشرفت و تولید سلاح و صلابت در مقابله نیز افزوده خواهد شد. ما از آمریکایی‌هایی که برای حمایت از سعودی این ناوگان‌ها (به خلیج فارس) را آورده اند، نمی‌ترسیم.

وی در ادامه اعلام کرد، «شمارش معکوس» برای سعودی به صدا در آمده، پهپاد‌های یمنی امروز به عمق این کشور می‌رسند و تأسیسات آن را هدف قرار می‌دهند، عربستانی که امروز زاردخانه نظامی بزرگی از بهترین سلاح‌های آمریکایی دارد قادر به حمایت از خودش در برابر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیست؛ ارتشی که تا دیروز جز کلاشینکف در اختیار نداشت امروز پهپاد‌هایی می‌سازد که به امارات و عربستان می‌رسد.

الیوسفی در پایان بار دیگر تأکید کرد: این حمله در این زمان، پیام خوشامدی به آمریکا یی‌هایی است که به خلیج فارس آمده‌اند و پیامی برای سعودی است که امروز در تیررس سلاح ما قرار دارد، ناوگان آمریکا نمی‌تواند از آل‌سعود حمایت کند که از تمام سلاح‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن یمن استفاده کرد و نتوانست (حمله به ) بانک اهداف خود را محقق کند.

یک منبع نظامی یمنی صبح امروز سه‌شنبه اعلام کرد، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف گرفته شده است.

شبکه العالم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، هدف‌ها اقتصادی و نفتی و مشخصا انبارها و تاسیسات نفتی در بندر «ینبع» در غرب منطقه مدینه و غرب عربستان در ساحل دریای سرخ بوده است.

همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما تاکنون نتوانسته به اهداف اعلام شده خود در ابتدای جنگ برسد.