ترامپ دو دستگی دولت خود را تکذیب کرد

 روز گذشته (چهارشنبه)، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گزارش‌های خبری رسانه‌های این کشور را مبنی بر اینکه دولت او بر سر نحوه عملکرد و برخورد با مسائل خاورمیانه دچار تفرقه و دودستگی شده است به شدت رد کرد و آن‌ها را دروغین خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتر خود نوشت: «هیچ تردیدی وجود ندارد. عقاید مختلف مطرح می‌شود و من تصمیم قاطع و نهایی را اتخاذ می‌کنم. یک روند بسیار ساده». او در ادامه افزود «همه طرف‌ها، دیدگاه‌ها و سیاست‌ها پوشش داده می‌شوند».

ترامپ از میان این رسانه‌های خبری، «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز» را به باد انتقاد شدید گرفت و آن‌ها را رسانه‌های دروغ‌گو خواند. روزنامه تایمز روز دوشنبه گزارش داد «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا، برنامه‌ای همسو با نظریات جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور، در زمینه نیرو‌های نظامی و دیگر مسائل در منطقه خاورمیانه ارائه کرده است.

در واکنش به آن، روز سه‌شنبه دونالد ترامپ این گزارش تایمز را «خبری جعلی» خوانده و گفت اگر لازم باشد خود در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست روز سه‌شنبه گزارش تایمز را تایید کرده و از نگرانی متحدان آمریکا در خصوص نحوه برخورد دولت ترامپ با مسائل خاومیانه نوشت. در این گزارش آمده بود ترامپ که در شعار‌های انتخاباتی خود مخالف درگیری آمریکا در مناقشات خارجی بود مشاورانی جنگ‌طلب و تهاجمی مانند جان بولتون را به اختیار گرفته است. در ادامه این گزاش به توصیف رئیس‌جمهور آمریکا از مشاور امنیت خارجی این کشور اشاره شده که ترامپ بولتون را فردی با «دیدگاه‌های غیرقابل تغییر» توصیف کرده بود. ترامپ در این خصوص گفته بود «من افراد مختلفی در اطرافم دارم. جان بولتون را دارم و کسان دیگری که از او آرام‌تر هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا که معمولا موضوعاتی را که خوشایند او نیست برچسب «خبر جعلی» بر آن‌ها می‌زند، پیش‌تر نیز بار‌ها  به انتقاد از گزارش‌های رسانه‌های خبری پرداخته است. از جمله آنکه گزارش‌هایی را که حاکی از آن بود در مسائل مربوط به سیاست مشاوران ترامپ تصمیم‌گیری می‌کنند دروغین و جعلی خوانده و به شدت بر آن‌ها تاخته بود.