به گزارش فارس، روزنامه الرأی کویت، در گزارشی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران پرداخت و آماری از انتخابات و همهپرسیهای تاریخ جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

الرأی با بیان اینکه، «امروز میلیون‌ها ایرانی به پای صندوق‌های رأی می‌روند»، تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران این است که تحلیلگران و ناظران قدرت پیش‌بینی گام‌های آن را ندارند و نمی‌توانند مواضع مردم ایران را در قبال بیشتر انتخابات‌ها پیش‌بینی کنند.

الرأی افزود: این ویژگی شامل انتخابات پارلمانی دور جدید(امروز) نیز می‌شود. بارها پیش آمده است که ناظران از حجم حضور و نحوه انتخاب مردم غافلگیر شده‌اند.

این روزنامه کویتی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مردم ایران نوشت: مردم ایران مردمی هستند که مدت زیادی ناخرسندی خود را از اوضاع اقتصادی یا اواضاع خدماتی نشان می‌دهد و در خصوص فضای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی انتقاد می‌کنند تا جایی که تصویری ترسیم می‌کنند که گویی محبت مردم و نظام کاهش یافته است اما ناگهان مردم در مقابل چالش‌هایی که نظام با آن روبه‌روست[به صحنه] می‌آیند و معادلات را کاملا تغیییر می‌دهند و حضوری غیرمنتظره از خود نشان می‌دهد.

خبرگزاری آلمان نیز در این خصوص اعلام کرد که احتمال دارد، ساعات رایگیری تا چهار ساعت تمدید شود.