به گزارش ايسنا، شيخ نعيم قاسم، معاون دبير کل حزب الله روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرگزاري رويترز گفت: آمريکا ميداند که اگر جنگي عليه ايران صورت بگيرد، اين به معناي به آتش کشيده شدن کل منطقه خواهد بود، آتشي که دامنه آن محدود نيست.

به گزارش شبکه خبری پرس‌ تی‌وی، معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد: اسرائیل می‌تواند جنگ را شروع کند، اما از گستره عواقبش آگاه نیست و توانایی مهار آن‌ها را ندارد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی اخیرا لفاظی‌های جنگ طلبانه خود علیه ایران را تشدید و تهدید کرده‌اند که اگر تحریم‌های مورد حمایت آمریکا علیه ایران با شکست روبرو شود، این کشور را هدف حمله نظامی قرار می‌دهند.

این مقام جنبش مقاومت لبنان با اشاره به اختلاف شدید میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران گفت: اسرائیل به خودی خود توانایی و شجاعت راه انداختن جنگ علیه ایران را ندارد، این درحالی است که آمریکا نیز به دلیل خطرات این جنگ و به دلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رویش، در این زمینه تردید دارد.

شیخ نعیم قاسم افزود: واشنگتن می‌داند که هر درگیری با ایران نیروهای این کشور و متحدانش را در منطقه با خطر روبرو می‌کند و با افزایش بهای نفت بحران جهانی اقتصاد وخیم‌تر خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که آیا حزب‌الله در واکنش به هرگونه حمله به جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله می‌کند یا خیر، پاسخ داد: ایران توانایی دفاع از خود را دارد، اما چنین حمله‌ای کل منطقه را به آتش می‌کشد.

شيخ نعيم همچنين تصريح کرد که حزبالله تا به حال يک سياست دفاعي در قبال رژيم صهيونيستي داشته است، اما همواره آماده است و اين آمادگي را حتي براي يک لحظه متوقف نخواهد کرد، چرا که اعتقاد راسخ دارد كه رژيم صهيونيستي هميشه خود را براي حمله آماده ميکند.