هشدار ریاض به سرمایه‌گذاران عربستانی در ترکیه

عجلان العجلان، رئیس اتاق بازرگانی ریاض در صفحه توئیتر خود به تمامی سعودی‌ها هشدار داد که به دلایل اقتصادی و امنیتی از سرمایه‌گذاری در ترکیه پرهیز کنند.

وی گفت: سرمایه گذاران سعودی در ترکیه پس از در تنگنا قرار دادن و فشار بر آن‌ها و از بین رفتن منافعشان در معرض خسارت‌های مالی بالایی هستند لذا در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه به علت خطر‌های اقتصادی و امنیتی در حال حاضر و با توجه به کاهش قیمت ارز و افزایش تورم در این کشور هشدار می‌دهیم.

این مقام سعودی افزود: تماس‌ها و شکایت‌های بسیاری از سرمایه گذاران سعودی در ترکیه دریافت کرده ایم که با مشکلات متعددی مواجهه شده اند که سرمایه آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: مایه تاسف است که گردشگران سعودی نیز در ترکیه در تنگنا‌های امنیتی قرار داده شده اند و برخی از آن‌ها اجازه ورود به املاک خود را ندارند و از اعطای سند مالکیت به برخی از سعودی‌ها خودداری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ریاض این فشار‌ها و تنگنا‌های امنیتی بر سرمایه گذاران و گردشگران سعودی در ترکیه را عامل از بین رفتن اعتماد در سال‌های آینده دانست و گفت که کشور‌های بسیاری خواهان میزبانی از سعودی‌ها هستند و ما در اتاق بازرگانی از هئیت‌های تجاری کشور‌های مختلفی استقبال کرده ایم و میزان تلاش آن‌ها بر جذب سعودی‌ها را مشاهده کرده ایم.

شایان ذکر است، روابط ترکیه و عربستان پس از به قتل رسیدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دچار تنش شده است.