مظلومیت کودکان را فریاد کنیم
شامگاه گذشته عائشه اللولو دختر 5 ساله فلسطینی که برای درمان تومور مغزی به تنهایی به کرانه باختری سفر کرده بود جان خود را از دست داد.

این کودک بیمار فلسطینی به علت ناتوانی بیمارستان های نوار غزه از درمان او به قدس منتقل شد، اما مقامات اسرائیلی به پدر و مادر این کودک اجازه ندادند تا او را همراهی کنند.

نقل قولی از سام اللولو پدر عایشة اللولو در فضای مجازی منتشر شده که گفته است: "دختر من بیش از یک بار فوت کرد؛ یک بار به‌ دلیل دور از خانواده و گریان بودن در زمان علاجش و یک بار هم به دلیل غفلت پزشکی".

https://www.afkarnews.com/

عایشه بسیار گریه می‌کرد و مادرش را صدا می‌زد

وزیر بهداشت فلسطین هم پس از درگذشت این کودک فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد :چگونه یک کودک به تنهایی از حصارهای اسراییلی بدون همراهی پدر یا مادر یا برادر خود سفر کند تا در طول دوره درمان از لحاظ روحی به او آرامش دهند؟

وی خاطرنشان کرد: عایشه قبل از انجام عمل جراحی در بیمارستان های قدس به منظور برداشتن تومور مغزی، بسیار گریه می کرد. او مادرش را صدا می کرد؛ رژیم اشغالگر به مادر عایشه مجوز عبور از غزه به شهر قدس را نداده بود. عایشه در هنگام انجام عمل جراحی تنها بود؛ فقط یک زن فلسطینی داوطلبانه در کنارش حضور داشت.

وزیر فلسطینی اظهار داشت: آنچه که برای عایشه روی داد با توافق ها و پیمان های بین المللی حقوق بشر و حقوق کودکان تناقض دارد.

می الکیله از تمام نهادهای بین المللی و کشورهای جهان خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه وارد عمل شوند تا به خانواده ها در نوار غزه اجازه همراهی بیماران خود داده شود.

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به درگذشت عایشه اللولو

پس از انتشار خبر درگذشت این کودک فلسطینی کاربران فارسی زبان توییتر فارسی با هشتگ "عائشه اللولو" به این موضوع واکنش نشان دادند و این هشتگ طی مدت زمان کوتاهی به داغترین هشتگ توییتر فارسی تبدیل شد.

زینب حسنی در واکنش به درگذشت این کودک فلسطینی نوشت: چی به حال و روز دنیا اومده/ که این عکسا دلشو تکون نداد/! میشه مادر بود و دید و دق نکرد؟!/ میشه مادر بود و دید و جون نداد؟!

https://www.afkarnews.com/

اشکان بکیار نوشت: خنده معصومانه #عائشة_اللولو دختر کوچولوی ۵ ساله قلبمو آتیش زد ان شاالله حضرت صاحب الزمان (عج) میاد و انتقام تک تک این خونهای به ناحق ریخته شده رو از این رژیم غاصب کودک کش میگیریم

https://www.afkarnews.com/

ضحی بانو نوشت: ای مدافعان صلح کجا نشستهاید؟ پس چرا صدایتان به گوش ما نمیرسد.

https://www.afkarnews.com/

آسید هم با اشاره به درگذشت عایشه اللولو به انتقاد از مدافعان حقوق بشر پرداخت و نوشت: از عائشه‌ها بنویسید، از عائشه‌ها بخوانید، اصلا عائشه‌ها را فریاد بزنید در گوش زمان، تا پنبه‌های در گوش فروکرده‌ مدعیان حقوق بشر و آنها که دم از حقوق کودکان می‌زنند به لرزه بیفتد.. تنشان که هرگز از فجایع فلسطین نمی‌لرزد، بلکه پنبه‌های گوششان بلرزد.

https://www.afkarnews.com/

کاربر حسین مشتی هم نوشت: از خاکِ خودت محافظت کن، غزّه!/ از این‌همه گل مراقبت کن، غزّه! / تا لحظۀ زیبای شکفتن در خون/ با جان و تنت مقاومت کن، غزّه!

https://www.afkarnews.com/

سید سجاد اما نگاه جالبی به این اتفاق و مخالفان حمایت از این کودک فلسطینی داشت: همینطور که از #عائشة_اللولو مینویسید آماده پیدا شدن سر و کله جماعتِ " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" باشید.
همان ها که برنامه کاری روزانه شان از 8صبح به وقت واشنگتن دویدن از اتاق فلان کنگره من به دفتر بهمان نئوکان برای تحمیل تحریم و فشار بیشتر به مردمِ همین ایران است

https://www.afkarnews.com/

در ادامه بخش دیگری از واکنشهای کاربران توییتر را میخوانید:

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

 

 

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/