ترامپ: می‌توانم 5 دوره رئیس‌جمهور آمریکا شوم!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، (دوشنبه) در یک گردهمایی انتخاباتی به شوخی اعلام کرد که می‌تواند پنج دوره در کاخ‌سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کند.

دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی که در شهر مانتورویل، مینه سوتا، تشکیل شده بود در وصف پیروزی اعجاب‌انگیز خود در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت: «ما در حال حاضر داریم برای دور دوم آماده می‌شویم و سپس آن‌ها را دیوانه خواهیم کرد. آماده‌اید؟ و شاید اگر واقعا دوست داشته باشیم و اگر اوضاع همین‌طور که در حال پیش رفتن است پیش برود کاری را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد؛ دور سوم، چهارم و پنجم ریاست‌جمهوری را هم به عهده می‌گیریم».

این نخستین باری نیست که ترامپ خود را در حدی محبوب تلقی می‌کند که حتی می‌تواند از حد مجاز تعیین شده در قانون اساسی نیز فراتر رود. اوایل ماه جاری، او توئیتی را منتشر کرد که می‌گفت دور نخست ریاست‌جمهوری ترامپ باید دو سال دیگر تمدید شود تا «زمانی که به وسیله این کودتای شکست‌خورده فساد» از دست رفت جبران شود. منظور از «کودتا» اشاره به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا، درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ بود.

این توئیت چند روز پس از آن منتشر شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، گفته بود نگران آن است که اگر دموکرات‌ها با یک تفاوت بزرگ نتوانند ترامپ را شکست دهند او ممکن است نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را قبول نکند.