معارضان سودان برای آغاز نافرمانی مدنی فراخوان دادند

انجمن مشاغل سودان در بیانیه‌ای با اشاره به شکست مذاکرات شورای نظامی سودان و معارضان و مخالفت این شورا با ریاست یک فرد غیرنظامی در شورای حاکمیتی، اجرای نافرمانی مدنی و اعتصاب سیاسی را خواستار شد.

در این بیانیه با اشاره به پایان دور جدید مذاکرات بین شورای نظامی و ائتلاف معارضان بدون حصول نتیجه، آمده است: «شورای نظامی همچنان چوب لای چرخ شورای حاکمیتی می‌گذارد و بر عدم دستیابی انقلاب به اهداف خود و ائتلاف معارضان اصرار دارد».

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، انجمن مشاغل سودان همچنین تأکید کرد که اصرار شورای نظامی بر ریاست یک فرد نظامی در شورای حاکمیتی و با حضور حداکثری نظامیان، تغییر و تحولات در سودان و اهداف سیاسی و اجتماعی انقلاب را محقق نمی‌کند.  

مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) دیشب نیز به نتیجه نرسید.

شورای نظامی سودان نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلافات اساسی بین این شورا و ائتلاف معارضان درباره تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی و ریاست این شورا، همچنان پابرجاست.

پیش از این شورای نظامی و ائتلاف معارضان درباره سه ساله بودن دوره انتقالی به توافق رسیده بودند اما اختلاف آنها بر سر ریاست شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا همچنان پابرجاست.

اعتراضات در خیابان‌ها و تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی و مجازات عاملان قتل ده‌ها نفر در جریان اعتراضات هستند.