بمباران شدن مواضع نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس

شبه‌نظامیان طرفدار «خلیفه حفتر»، رئیس گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» دیشب مواضع نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی را در جنوب شرق طرابلس بمباران کردند.

شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ضمن پیشروی به سوی طرابلس مواضع ارتش وابسته دولت وفاق به رهبری فایز السرّاج را بمباران کردند.

منبع آگاه افزود: «نیروی هوایی خلیفه حفتر در سلسله عملیات هوایی گسترده‌ای، اردوگاه‌های محل تجمع گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق در منطقه خله الفرجان واقع در حومه طرابلس را هدف قرار دادند».

یگان‌های نظامی وابسته به ارتش ملی لیبی روز جمعه در چندین محور به سوی شهر طرابلس پیشروی کردند.

عناصر مسلح طرفدار خلیفه حفتر در این عملیات به طور کامل بر برخی مناطق مسلط شدند و مساحت‌های جدیدی در جنوب پایتخت را تحت کنترل خود گرفتند و تعدادی از تجهیزات و ادوات جنگی متعلق به نیروهای دولت وفاق را منهدم کردند.

این حملات روز شنبه هم پیدا کرد و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر به شدت در جنوب طرابلس درگیر شدند.

«ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر از روز 4 آوریل 2019 عملیات خود را برای آزادسازی طرابلس، پایتخت این کشور از دست گروه‌های شبه‌نظامی مسلح آغاز کرده است، نبردی که همچنان در برخی از مناطق حومه جنوبی پایتخت ادامه دارد.

شبکه الجزیره شنبه شب گزارش داد که در این درگیری‌ها، ۱۴ نفر از عناصر مسلح وابسته به «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر، کشته شدند .

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.