تجمع معترضان جلیقه‌زرد در بروکسل

معترضان جلیقه‌زرد امروز یکشنبه در آخرین روز برگزاری انتخابات پارلمان اروپا برای بیست و هشتمین هفته پیاپی در بروکسل پایتخت بلژیک تجمع کردند.

تجمع معترضان جلیقه زرد در حالی برگزار شد که پیشتر پیش بینی شد که تظاهرات جلیقه زرد‌ها این هفته با حضور معترضان بسیار بیشتری در مقایسه با هفته‌های پیشین برگزار شود.

تظاهرات جلیقه زرد‌ها از اواسط نوامبر سال گذشته میلادی در فرانسه و در اعتراض به برنامه دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد. در حالی که دولت فرانسه برنامه خود برای افزایش مالیات بر سوخت را پس از افزایش اعتراضات لغو کرد و تمهیداتی را برای بهبود شرایط اقتصادی در این کشور معرفی کرد با این حال معترضان جلیقه زرد کماکان در پایان هر هفته با حضور در خیابان‌های فرانسه به اعتراضات خود نسبت سیاست‌های دولت مکرون ادامه می‌دهند.

مخالفان دولت و معترضان جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه همچنین همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه، خواسته‌های خود را بار دیگر فریاد زدند و به «امانوئل مکرون» نه بزرگی گفتند. معترضان جلیقه زرد خواهان استعفای امانوئل مکرون  هستند.

انتخابات پارلمان اروپا از روز پنج شنبه در برخی کشور‌های اروپایی آغاز شد و امروز یکشنبه آخرین روز برگزاری این انتخابات است. پارلمان اروپا تنها نهاد اتحادیه است که اعضای آن با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.