بازداشت شدن 21 فلسطینی در استان‌های مختلف کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) 21 نفر را در استان‌های مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «الدستور»، هشت نفر از بازداشتی‌ها از «حزما» در شمال شرق قدس، پنج نفر از نابلس، سه نفر از الخلیل، دو نفر از جنین، یک نفر از طولکرم و دو نفر از سلفیت بودند.

یکی از بازداشت‌شده‌ها به نام «علی رضوان» از اسرای آزادشده‌ای است که نُه سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی تنها در سال ۲۰۱۸، شش هزار و ۴۸۹ فلسطینی بازداشت کرد.

بر اساس گزارش «قدس‌پرس»، در بین بازداشت‌شدگان ۱۰۶۳ کودک، ۱۴۰ زن ، شش نماینده پارلمان (مجلس قانونگذاری) و ۳۸ روزنامه‌نگار دیده می‌شود و ماه دسامبر بیشترین بازداشتی را داشته و تعداد آنها به ۶۷۵ نفر رسیده است.

استان‌های کرانه باختری در رتبه اول قرار دارند، ۴۴۹۵ نفر در این استان‌ها بازداشت شده بودند که ۹۶.۳ درصد از کل بازداشت‌ها در سال 2018 بوده‌‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، هم اکنون 5 هزار و 700 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند. 250 نفر از این تعداد زندانی فلسطینی را کودکان و 45 تن را زنان تشکیل می دهند. 500 فلسطینی هم در چارچوب قانون بازداشت اداری یا موقت زندانی هستند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت موقت می‌توانند فلسطینیان را بدون ارائه هیچ سند و مدرک، حتی بدون طرح اتهام مشخصی تا پنج سال زندانی کنند.