کلاه‌سفیدها ساخته‌ و پرداخته انگلیس هستند

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل سه‌شنبه شب در نشست شورای امنیت گفت که خواستار «پایبندی به قوانین بین‌المللی هستیم که مانع دخالت در امور داخلی کشورها می‌شود».

وی با بیان اینکه دولت قطر ده‌ها بار به گروهک جبهه النصره کمک مالی کرده، افزود: «طبق قطعنامه شورای امنیتی، هرگونه کمک مالی به تروریست‌ها و گفت‌وگوها با آنها ممنوع است».

به گزارش پایگاه خبری الاخباریه، بشار الجعفری افزود: گزارش‌های غربی حکایت از آن دارد که گروه کلاه‌سفیدها(الخوذ البیضا) ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی انگلیس است.

مسکو و دمشق به دفعات درباره اقدامات تحریک ‌کننده کلاه سفیدها مبنی بر جعل حملات شیمیایی برای متهم جلوه دادن نیروهای سوری، هشدار داده‌اند.

 وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که کلاه‌ سفیدها با انتقال تجهیزات ویژه به برخی بیمارستان‎های ادلب، در تدارک صحنه‎آرایی برای متهم کردن دمشق به حمله شیمیایی هستند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چندی پیش گفته بود که کلاه‌سفیدها تجهیزاتی را به برخی بیمارستان‌های ادلب منتقل کرده‌اند تا تصاویری از یک حمله شیمیایی جعلی را فیلمبرداری کرده و در نهایت به دمشق تهمت بزنند.