تمرکز اصلی برنامه‌های سرپرست وزارت دفاع آمریکا کدام کشور است؟

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه تلویحا اعلام کرد که تمرکز برنامه‌های او برای زمانی که تصدی این وزارتخانه رسما به او سپرده شود، بر روی چین، روسیه و ایران است.

شاناهان در گفت‌وگو با خبرنگاران حین پرواز به سنگاپور گفت: «اجرای سند راهبرد دفاع ملی در اولویت (برنامه‌های) من قرار دارد. البته پنتاگون توانایی این را دارد که موضوعات زیادی را همزمان اداره کند».

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یکی از مهمترین برنامه‌های این سفر دیدار با «وِی فنگ» وزیر دفاع چین در کنفرانس امنیتی سنگاپور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه هدف از این دیدار چه خواهد بود، توضیح داد: «می‌خواهیم حوزه‌هایی را شناسایی کنیم که در آن دو کشور بتوانند همکاری داشته باشند و درباره چیزهایی که برای هر دو طرف مهم است و البته لزوم به شفاف‌سازی نیز دارد، رایزنی کنیم».

این در حالی است که تنش‌های بین واشنگتن و پکن طی ماه‌های اخیر بر سر زیاده‌خواهی «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تعرفه‌های سرسام‌آور گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین، بالا گرفته است. آمریکا همچنین شرکت بزرگ فناوری «هواوی» را نیز به بهانه‌های امنیتی تحریم کرده است.