روسیه تدابیر تنبیهی بر ضد اتحادیه اروپا اتخاذ کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است فهرست شخصیت‌ها و شرکت‌های اتحادیه اروپا را که ورودشان به روسیه ممنوع است، طولانی‌تر کند.

اخبار بین الملل- در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است تدابیر تنبیهی مسکو بر ضد اتحادیه اروپا واکنش به تصمیمی است که این اتحادیه اخیرا بر ضد برخی اتباع و شرکت‌های روسی اتخاذ کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد تصمیم اتحادیه اروپا بر ضد اتباع و شرکت‌های روسی بر پایه اتهامات بی‌اساس و پوچ واقع شده است.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا به تازگی شمار شهروندان و شرکت‌های روس را که از ورود به خاک کشور‌های عضو این اتحادیه منع شده‌اند، افزایش داده است.

مارس امسال اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را بر ضد هشت تبعه روسیه مظنون به دست داشتن در حادثه‌ای که نوامبر سال گذشته میلادی اتفاق افتاده بود، وضع کرد. در این حادثه بیش از بیست ملوان اوکراینی که از دریای سیاه آمده بودند و قصد داشتند برای رفتن به دریای آزوف از تنگه کرچ عبور کنند، از سوی نیرو‌های نظامی روسیه بازداشت شدند.

تحریم‌هایی که پیشتر اتحادیه اروپا بر ضد روسیه وضع کرده بود ممنوعیت صدور روادید و توقیف دارایی‌های ۱۷۰ شخص و ۴۴ شرکت بود.